۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۸, شنبه

دیدار با استاد افشار

امروز صبح بر اساس قرار قبلی که با استاد ایرج افشار گذاشته بودیم با دانشجویان دوره دکتری به خانه ایشان رفتیم. فرصت خوبی بود برای مطرح کردن خیلی از پرسش ها و استفاده از محضر استاد. من که شخصا بسیار استفاده کردم و از این دیدار لذت بردم و فکر می کنم دانشجویانم نیز احساسی مشابه داشتند. استاد عزیز با گشاده روئی نه تنها پرسش های دانشجویان را پاسخ دادند بلکه خود زمینه بحث هایی را مناسب با تخصص و علاقه هر کدام از دانشجویان فراهم نمودند. کاش این امکان وجود داشت که خیلی بیشتر از دانسته ها و تجربیات ایشان بهره می بردیم و ای کاش شیوه تحصیل در دوره دکتری از بسیاری قید و بندهای دست و پا گیر آموزشی آزاد می شد و برای دانشجویان فرصت لازم برای آموختن به معنای واقعی فراهم می شد. اگر چه خوشبختانه ما در دانشگاه خودمان تا حد زیادی توانسته ایم تغییراتی در شیوه های سنتی ایجاد کنیم. اما باز هم نیازمند پیشرفت و ایجاد اصلاحات اساسی در این زمینه در سراسر کشور هستیم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام استاد.امید وار بودم یکی از این دانشجویان با شم اما بد جوری امیدم را نا امید کردند ؛هر بار که فکر میکنم و امتحان های دوسال گذشته (بخش تاریخ ایران اسلامی )را مرور میکنم با دنیایی از ابهام مواجه میشم.با دنیایی از سوال.شما یکی از مصحح های برگه ی من بودید کاش میشد با شما صحبت کنم.